Monday, November 24, 2008

Criza? In Romania? Doar lipsa de profesionalism...

Nu se vede dar rad. Sau plang. Ca nu m-am hotarat. Tocmai am citit un raspuns de la o firma de sondare a opiniei publice...Dar sa incepem cu ...inceputul

Problema: am nevoie de oferte pentru un studiu de piata pentru un client. Iau cativa de pe national si iau si ceva locali ca asa este frumos.

La national...toata stima. In cinci minute imi dau telefon dau detaliile si imi fac o oferta. Desigur mai erau unii prea ocupati cu alegerile etc

Pe local: plin de oameni care nu au nevoie de bani sau nu stiu ce sa faca pentru ei. Un mare centru de sondare a opiniei publice imi raspunde sec: JDEMII de Euro. Zic "da ceva detalii, cum? ce? unde? si de ce?, ce primesc de banii aia, intra si un raport etc" Raspuns.......Desigur dupa o discutie telefonica, singurul care stia probabil ce este ala un chestionar si cum se face un esantion, un studiu ceva era directoarea. Spun probabil ca...nu am aflat. Oferta, prezentare...vise frate. Ce? Nu vrei sa imi dai JDEMII de Euro doar pentru ca iti spun la telefon ca sunt un mare centru fara nimic impresionant la activ? Lasa ca gasesc eu ceva prosti! Te-ai gasit tu mai destept!

Si acum, stati bine pe scaun! Nu beti cafea inainte ca s-ar putea sa va stropiti laptop-ul :))

Fac o solicitare la un alt local: mare om, mare caracter. Hmm, zic hai sa vedem, poate colaborez cu omul. Primul lucru, dar cine sunt, sa ii spun totul despre companie si tot felul de picanterii. Desigur ii raspund ca in momentul de fata si pana nu se ia decizia ca el sa faca treaba nu ii pot spune detalii dar sa imi dea totusi o oferta care desigur se mai poate discuta. De fapt il intreb cat costa? Raspunsul lui (va rog sa puneti cafeaua, apa minerala jos) PREA SCUMP!!!!!

Ma uit la ecran, caut alte cuvinte...nimic. Raman perplex! Desigur i-am urat mult succes (la gasit prosti) si l-am intrebat de unde stie cati bani are respectiva companie (culmea este ca totusi, compania avea toti banii la ea cum s-ar zice). Desigur nu a mai raspuns.

Parerea mea: cei doi nu fac fata. Adica probabil nu au infrastructura sau timpul si expertii necesari sa faca treaba. Dar ca sa nu spuna ca sunt pe langa sau e prea mult pentru ei....e prea scump sau dati-ne JDEMII de Euro si mai vedem noi dupa cum te facem.

Ca sa nu ramaneti chiar suparati pe Brasov totusi doi au spalat fata orasului. Nu le dam numele ca nu e frumos acum...Poate mai incolo.

No comments: